A Short History of Unmanned Aerial Vehicles (UAV)

Saithan

Experienced member
Denmark Correspondent
Messages
8,183
Reactions
21 18,806
Nation of residence
Denmark
Nation of origin
Turkey
Drones were previously known to be a unreliable and an expensive toys, but in the 1980s that attitude began to change.

Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) have been around for centuries and were solely used for military purposes. The earliest recorded use of a UAV dates back to 1849 when the Austrians attacked the Italian city of Venice using unmanned balloons that were loaded with explosives.

Although balloons would not be considered a UAV today, this was a technology the Austrians had been developing for months before, which led to further advancements. In 1915, British military used aerial photography to their advantage in the Battle of Neuve Chapelle. They were able to capture more than 1,500 sky view maps of the German trench fortifications in the region.

The United States began developing UAV technology during the First World War in 1916 and created the first pilotless aircraft. Shortly after, the U.S Army built the Kettering Bug. While continuing to develop UAV technology, in 1930 the U.S Navy began experimenting with radio-controlled aircraft resulting in the creation of the Curtiss N2C-2 drone in 1937. During WWII, Reginald Denny created the first remote-controlled aircraft called the Radioplane OQ-2. This was the first massed produced UAV product in the U.S and was a breakthrough in manufacturing and supply drones for the military.

Drones were previously known to be an unreliable and an expensive toy, but in the 1980’s this attitude began to change. The Israeli Air Force’s victory over the Syrian Air Force in 1982 contributed to this change. Israel used both UAVs and manned aircraft to destroy a dozen of Syrian aircraft with minimal losses.
Further, in the 1980’s, The U.S created the Pioneer UAV Program to fulfil the need for inexpensive and unmanned aircraft for fleet operations. In 1986 a new drone was created from a joint project between the U.S and Israel. The drone was known as RQ2 Pioneer, which was a medium sized reconnaissance aircraft.
More recently, in 1990 miniature and micro UAVs were introduced and in 2000 the U.S deployed the Predator drone in Afghanistan while searching for Osama Bin Laden. Although many of the most notable drone flights have been for military purposes, technology is continuing to advance and receive more attention.
In 2014, Amazon proposed using UAVs to deliver packages to customers and some real-estate companies are using drones to shoot promotional videos. The uses of drones will continue to grow in many industries worldwide.

Check out our short history of unmanned aerial vehicles infographic below (UAVs).
History of Unmanned Aerial Vehicles - Consortiq

 

Saithan

Experienced member
Denmark Correspondent
Messages
8,183
Reactions
21 18,806
Nation of residence
Denmark
Nation of origin
Turkey
I was thinking it would be awesome to share some pictures and info on old UAV's and how they changed through time.

Turkey:


Türkiye’nin İnsansız Hava Aracı Serüveni – I​

19 Temmuz 2020
in Havacılık, Köşe Yazıları
6 min read
2
Türkiye’nin İnsansız Hava Aracı Serüveni – I
29
SHARES
145
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Son yıllarda hemen hemen her gün yazılı ve görsel basında İHA haberlerini görmekteyiz. İnsansız hava araçlarının kısaltması olan İHA sistemleri sivil ve askeri birçok alanda kullanılmakta, her geçen gün bu alanların sayısı da artmaktadır. 33 gramlık nano-İHA’lardan yolcu uçağı boyutlarına kadar üretilen İHA’ların tarihi aslında çok yeni değil. İlk motorlu uçuşun gerçekleşmesinden sadece 13 yıl sonra 1916 yılında insansız hava araçları kullanılmaya başlanmıştır. Fakat birçok sebepten dolayı 1980’lere kadar İHA’lar öne çıkmamıştı. Özellikle son dönemde teknolojinin her alanda gelişmesine paralel olarak maliyetlerin de azalmasıyla birlikte bugün kargo taşımacılığından arazi sulamaya, film çekimlerinden arama-kurtarma çalışmalarına kadar birçok alanda İHA kullanımı yaygınlaşmıştır.

İHA denildiğinde hava aracının gövdesi ile birlikte taşıdığı faydalı yükler (kamera, veri aktarım cihazı, radar vb.) ile hava aracını kontrol edildiği istasyon ve haberleşme birimleri gibi birçok alt sistem akla gelmelidir. Bu sebeple son dönemde bilim insanları İHA’dan çok İnsansız Hava Aracı Sistemleri (İHAS) tanımı kullanmaktadırlar. İHAS alanında yaşanılan en büyük karmaşalardan biri tanımlama ve kategorilendirme alanında yaşanmaktadır. İHAS denilince akla model uçaklar veya drone diye tabir edilen hava araçları da gelebilmektedir. Model uçaklar genellikle radyo kontrollüdür ve kullanıcının görüş alanı içerisinde kalkar, uçar ve döner. Drone da yine model uçak gibi kullanıcı kontrollü ya da daha önceden tanımlanmış uçuşunu otomatik olarak gerçekleştirir, bu sırada görüntü kaydetme vb işlevini uygulamış olur. İHAS ise bunlardan farklı olarak kontrol istasyonu ile haberleşebilir, çektiği görüntüleri, konum ve hız gibi bilgileri anlık olarak aktarabilen sistemlerdir. Bu yazı dizisinde İHAS’ların dünyadaki güncel durumunu ve ülkemizin bu sistemleri üretim sürecinden bahsedeceğiz. Radyo kontrollü uçak tasarımı ve üretimi ile ilgili ilerleyen dönemlerde bir çalışma yapmayı da planlıyorum.

Neden İHA’lar günümüzde bu kadar önem atfedilen alanların başında geliyor diye baktığımızda (3D -dull, dirty, dangerous) sıkıcı, kirli ve tehlikeli görevleri daha az maliyetle ve kayıpsız üstlenmesi başlıca sebepler olarak karşımıza çıkıyor.

Yerli İHA’larımız
Türkiye’nin sahip olduğu ilk İHA denilince akla İsrail’in Heronları gelse de 1993 yılında a General Atomics Aeronautical Systems firmasından alınan GNAT’lar Türk semalarında uçan ilk İHA’lardır. TAI bu tarihten üç yıl önce UAV X-1 projesini başlatsa bütçe probleminden dolayı seyrüsefer safhasına geçilememiştir. 1990 yılında başlanan ve 2 yıl sonra iki adet prototipi üretilen ŞAHİT isimli İHA Türkiye’nin ürettiği ilk İHA olarak kayıtlara geçmiştir. 1997 yılında gelindiğinde Milli Savunma Bakanlığı ile EES firmasının ortak çalışmasında Doğan İHA projesi başlatılmış fakat seri üretimine geçilememiştir. Bu sürecin ardından 1998 yılında GNAT’ların gelişmiş versiyonu olan I-GNAT MALE isimli yüksek irtifa İHA’ları satın alınmış olup, 2008 yılına kadar kullanılmıştır.
k%C4%B1rlan-2.png
Kırlangıç İHA’sı
%C5%9Fahit.jpg
Şahit İHA’sı

gnat_uav-2.jpg
GNAT 750

2000’li yıllar hem ülkemizde hem de dünyada İHA’ların altın çağını yaşayacağı bir dönem olmuştur. Bazı bilim adamları bu dönemi drone age yani drone çağı olarak adlandırmaktadır. TUSAŞ ile birlikte birçok sanayi kuruluşu da İHA’ların gelecekteki önemini kavramasıyla birlikte geçtiğimiz 20 yıl ülkemiz açısından İHA özelinde başarılı geçirilmiştir diyebiliriz. 2001 yılında TUSAŞ tarafından üretilen TURNA İHA’sı ilk yerli üretim hedef uçak olarak kayıtlara geçmiştir. Bu başarılı çalışmanın ardından 2004 yılında SSM ile birlikte ANKA İHA projesi hayata geçirilmiş, Aralık 2010’da ANKA ilk uçuşunu başarı ile gerçekleştirmiştir. ANKA ve ANKA-S ile ilgili detaylı bilgileri yazı dizisinin sonraki bölümlerinde yer alacaktır. Kalekalıp – Baykar Makina Ortak Girişimi tarafından 2005 yılında geliştirmesi başlatılan Bayraktar mini İHA 2007 yılında TSK envanterine girmiştir. Ayrıca Bayraktar mini İHA 2012 yılında Katar Silahlı Kuvvetleri tarafından 20 adet satın alınarak ihraç edilen ilk İHA olmuştur. Yine Baykar Makine tarafından Malazgirt döner kanat İHA’sı 2009 yılında TSK’ya teslim edilmiştir. Aynı yılda Bayraktar TB-2 taktik İHA’nın ilk uçuşu gerçekleştirilmiştir.

Günümüze kadar 100 adetten fazla üretilen, ihraç edilen ve silahlı modeli üretilen Bayraktar TB-2 2019 yılında 100 bin uçuş saatini tamamlamıştır. Bu süreçte ülkemizin sınır ötesinde yürüttüğü birçok operasyonda başarılı ile görev almış TB-2’ler son 10 yılda ülkemizin göğsünü kabartmıştır. Silahlı modeli olan TB-2 SİHA’sında kanatlarına Roketsan tarafından üretilen 4 adet MAM-L ve MAM-C füzelerini taşıyabiliyor. Bu gelişmeler ülkemizi kendi silahlı İHA’sını ve yerli mühimmatını üreten dünyadaki 6 ülkeden biri olmasını sağlamıştır.
TURNA-1-1024x294.png
Turna İHA’sı
malazgirt.jpg
Malazgirt İHA’sı
miniiha-1.jpg
Bayraktar Mini-İHA

Baykar Makine ile hemen hemen aynı dönemde Vestel Savunma firması da yerli İHA çalışmalarına başlamıştır. Karayel taktik İHA çalışmaları 2007 yılında hayata geçirilmiş ve 6 adet İHA 2015 yılında operasyonel anlamda kullanılmaya başlamıştır. Vestel Savunma Karayel çalışması ile birlikte EFE ve BORA isimli iki ayrı İHA projesi de yürütmüştür.
karayel.jpg
Vestel Savunma Karayel İHA’sı
tb2.jpg
Bayraktar TB-2 SİHA’sı
Yazının ikinci bölümünde öne çıkmış yerli İHA’ların teknik detaylarına geçeceğiz.


* A short resume in English in next post

 
Last edited:

Saithan

Experienced member
Denmark Correspondent
Messages
8,183
Reactions
21 18,806
Nation of residence
Denmark
Nation of origin
Turkey
Turkey's UAV adventure-1

The UAV and drones we're seeing or hearing about today keeps evolving and today we have drones that weight 33 gram and nano-uav's and such.

UAV's goes way back in history, but haven't been at the forefront until the 1980's (Note: where Israel managed to show the world how to use UAV in several successive operations destroying Airdefence systems).
Especially considering the technological development and cost efficient solutions. This has resulted in the UAV being used for many purposes outside of military use.

Domestic UAV

1990: UAV-X1 TAI had attempted their hand on UAV-X1, but didn't have enough budget to go through with the project. ŞAHİT was/is probably related to same project and are the first two UAV built and registered as being our first domestic UAV. Started 1990 and built 2 years later.

1993: General Atomics Aeronautical Systems develop GNAT's which are the first UAV to fly in Turkish airspace.

1996: Turna-Keklik (TUSAS)

1997: MSB (National Defence Ministry) and ESS worked together on the project Doğan, which unfortunately didn't proceed to serial production.

1998: Evolved version of GNAT (I-GNAT MALE) were bought and used until 2008.

2000: Golden age of the UAV, many defence industry companies realized the importance of the UAV and started working towards it. inlcuding turkish companies like TUSAS.

2001: TURNA was born as targetting UAV from the efforts of TUSAS.

2003: Pelikan-Marti (TUSAS project)

2004: MSB kickstarted the ANKA project

2005: Kalekalip - Baykar Makina cooperation on mini UAV

2007: Bayraktar mini UAV enters TSK inventory. Vestel Savunma starts developing Karayel. TUSAS had a GÖZCÜ project.

2008: ÖNCÜ project by TUSAS

2009: Baykar Makina presents Malazgirt (roter bladed UAV) to TSK inventory. TB2 first flight.

2010: ANKA had it's first flight

2012: Bayraktar mini UAV enters Qatar's inventory (exported 20 of them, first export). Şimşek project by TUSAS.

2015: Vestel Svaunma builds 6 Karayel tactical uav, and was used in operations. Vestel also simultaniously worked on two other projects EFE and BORA.

2019: TB2 accomplishes over 100.000 hours of flight, produced over 100, and exported as well. In comes Akinci.

Additional info on some UAV projects from TUSAS:
 
Last edited:

Follow us on social media

Top Bottom