Indonesia Casual Discussion Warkop Indonesia

R4duga

Experienced member
Messages
1,670
Reactions
2 2,367
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
i really wanted to see opung action against the recent incident though.
 

Madokafc

Experienced member
Think Tank Analyst
DefenceHub Diplomat
Messages
5,903
Reactions
4 10,020
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
waitu saya no comment :whistle:

mungkin kata kata saya yang diatas kurang pas kali ya , "bener bener salah satu bukti pendidikan di indonesia belum baik dan belum merata" .

Yang punya Priviledge kuliah tinggi tinggi kek orang ini aja bisa bikin meme epik kok

 

Madokafc

Experienced member
Think Tank Analyst
DefenceHub Diplomat
Messages
5,903
Reactions
4 10,020
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
i really wanted to see opung action against the recent incident though.

Smelter? You should see where the place happened, "Sulawesi" they had such kind of mentality. Even their student can burn their own campusses let alone foreign owned smelter
 

R4duga

Experienced member
Messages
1,670
Reactions
2 2,367
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Smelter? You should see where the place happened, "Sulawesi" they had such kind of mentality. Even their student can burn their own campusses let alone foreign owned smelter
masih inget bercanda sama temen lama kuliah asal sulawesi pas ada yang ngancem mcdonald di makassar , cocok dapet gelar florida nya indonesia .

1608225528120.png
 

Indos

Contributor
Think Tank Analyst
Messages
1,220
Reactions
1,541
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Hopefully Lester Prosper play better in third window and show his class as a NBA G-League player

Yup, he said he is still nervous in the first quarter of the game. There is problem as well as one of the official get Covid 19 so all team should get quarantine for a week before the departure and it means no practice for a week and also it possibly made them go to Bahrain quite late, the game was played just a day after their arrival in Bahrain with such a long hours flight.

I can say it was also why so many three points shots are missed in the beginning of first quarter despite it is a wide open shot being made by Abraham ,Prastawa, and Jawato with all three players are good three point shooter.

Prosper should be more willing to do more defense for medium shot taken by opponent center as I see he is quite lazy to do so and just active in the area close to the ring. Jakrawan has made many points without any defender trying to block his medium shot since he is too tall, Jakrawan can be said has 207 cm height at least while the rest of our forward players only have 188-195 cm height.
 
Last edited:

NEKO

Experienced member
Indonesia Correspondent
Messages
2,921
Reactions
3 2,490
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
>There is submarine out there that is equipped with SAM (medium / long range) and tried to shoot-down AF1, but luckily the submarine got intercepted by Navy SEAL team 6.

TFW super saiyan navy seal personnel exist.
 
Last edited:

trishna_amrta

Experienced member
Messages
1,606
Reactions
1,925
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
gapernah nonton dia sama sekali sih , tapi ko subscriber nya bisa banyak gitu ya ? :unsure: , ini orang pernah dibawa ke seminar yang ada pakar, kemhan sama TNI nya langsung ga sih ? kalo iya bisa diketawain ....

yang paling kacau pas dia ngomongin ide nutup alki sih. Dikira laut tuh gaada hukum yg ngatur dan bisa seenaknya sendiri😂
Mayoritas publik Indon pasti percaya lach sama orang macem begitu. Jangankan yg model seperti itu dikasih itung2x an matematika sederhana seperti 3 x 2 =....? aja jawaban sudah bermacam macam kok
 

Agent_G

Active member
Messages
43
Reactions
45
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Mayoritas publik Indon pasti percaya lach sama orang macem begitu. Jangankan yg model seperti itu dikasih itung2x an matematika sederhana seperti 3 x 2 =....? aja jawaban sudah bermacam macam kok
Lue orang Malaysia? Tidak ada warganet Indonesia yg sebut negaranya dengan sebutan Indon. Seringnya warganet sebutnya +62 atau Indo
 

joedhie2k

Committed member
Messages
151
Reactions
196
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
emg hrs hati2 sama org2 yg ngomong kbykan jargon atau pake istilah "keren".. biasanya yg gt malah ga ngerti isu2 fundamentalnya
 

trishna_amrta

Experienced member
Messages
1,606
Reactions
1,925
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Lue orang Malaysia? Tidak ada warganet Indonesia yg sebut negaranya dengan sebutan Indon. Seringnya warganet sebutnya +62 atau Indo
Warganet itu apaan sich? Sorry gue paling ga paham bahasa alay wartawan dan bahasa politikus INDON
 

Umigami

Experienced member
Moderator
Indonesia Moderator
Messages
5,991
Reactions
5 4,847
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Yang punya Priviledge kuliah tinggi tinggi kek orang ini aja bisa bikin meme epik kok

Sebenarnya konsep tanah serapan buat mengatasi banjir itu salah kok. Tanah itu bisa jenuh.
 

trishna_amrta

Experienced member
Messages
1,606
Reactions
1,925
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Sebenarnya konsep tanah serapan buat mengatasi banjir itu salah kok. Tanah itu bisa jenuh.
Tergantung surface / contact areanya. Kalau tanah rata / permukaan memang akan cepat jenuh. TAPI kalau misalnya kita buatkan biopori (lubang sedalam 1m) jadi semacan pori2x di kulit makan surface contact areanya juga akan bertambah dan membantu ppenyerapan air walaupun tetap ada batasnya juga, tapi setidaknya akan membantu bilamana tidak ada solusi lain. Tapi dalam context penanganan banjir di perkotaan, solusinya hanya penambahan drainase dan pengaliha air
 

Agent_G

Active member
Messages
43
Reactions
45
Nation of residence
Indonesia
Nation of origin
Indonesia
Kau tak usah sibuk-sibuk urus negara orang. Urus saja kekacauan Politik MALON. Mantan PM tua bangka masih saja mau mencalonkan diri jadi PM
 
Top Bottom