The rumored and potential Spain situation and British position is not the same thing. Lets remember a bit:
We called British to get help for engine development. IP rights were going to belong two countries. We could sell the engine other countries too, without restrictions. Year was 2017 by the way. Then we did something unacceptable in the eyes of western culture, we tried to change the deal, after the seal: We tried get the Qataris and BMC involved to the project. Then RR first narrowed its position as withdraw from joint development to engineering counseling. Ultimately, deal failed altogether. Right now we wont have an engine until 2032, assuming everything goes flawlessly of course
Imagine a country that in NATO and EU with no clashing interest, which has much more experience in aviation than yours, which can get you real contribution to develop YOUR aircraft. Moreover, if a deal cut, there will be strong bond and alliance in world stage for decades to come. Then we will say no, we dont need you, just buy it or shut it
Respectfully...
Kale Grubu ve dünyanın en büyük uçak motor üreticilerinden Rolls-Royce, Türkiye'ye uçak motorları geliştirmek için el sıkıştı. - Anadolu Ajansı
www.aa.com.tr
İngiliz motor üreticisi Rolls-Royce, Türkiye'nin yerli savaş uçağının motorunu geliştirmek için Kale Grubu ile birlikte yürüttüğü çalışmaların kapsamını daralttığını duyurdu. Şirketin kararında, Kale Grubu ile görüşmelerde fikri mülkiyetlerin paylaşılması ve projeye Katar-Türk ortaklı bir şirketin k
www.haberturk.com
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin (TUSAŞ) İngiliz BAE Systems şirketiyle 2017'de imzaladığı işbirliği anlaşıyla başlattığı milli muharip uçak (MMU) projesi sürerken 2023'te hangardan çıkması hedeflenen uçağın en kritik parçalarından motor temini konusu halen netlik kazanmadı. fazla oku Bu...
www.indyturk.com